En slags start

För mig har det alltid varit svårt att skriva ett första inlägg, presentera mig för första gången eller ge någon typ av introduktion. Jag vet aldrig vad jag ska skriva. Det slutar oftast med att det knyter sig och ut kommer inget. Tanken är ju att du ska lära känna mig, veta vad för person jag är. Men hur skapar man egentligen en realistisk bild av sig själv under ett enda tillfälle? Hittills har jag nog inte lyckats en enda gång.
 
Just nu sitter jag i min lägenhet. Har kommit hem från semestern, av vilken jag spenderade de två sista veckorna i min mormors sommarstuga. Längtan tillbaka är redan stor och ligger som en snara runt hjärtat. Stugan ligger på en ö och du behöver båt för att kunna ta dig dit. Det finns endast några få grannar i närheten och de hörs i princip bara när de härjar vid vattnet. När de befinner sig på annat håll blir det knäpptyst och ett lugn som inte liknar något annat infinner sig. Särskilt när kvällen kommer och vågorna slutar slå mot stenarna under bryggan. Då kommer svanarna glidande genom vattnet. 
 
Den rofylldhet som detta ger mig är helt oslagbar. Därför önskar jag att jag nu satt där och skrev istället för i mitt kök.
Där skulle jag kunna sitta förevigt. Bara vara. Känna på världen där tid inte existerar.
 
Allmänt | |
Upp